Котвата на Хол има късо вретено, завършващо в горната си част с шегел. В долната му част е разположена котвена "кутия" с рога, съединена с два болта задържаща долната част към вретеното на котвата. Самите рога са изработени във форма на полудъга и могат да се отклоняват на 38 градуса в двете страни спрямо вретеното. Рогата завършват с малки плоски лапи, изпълнени като тяхно продължение и разположени в същата плоскост.
Хол е капитан и управител на фирмата " Уилям Джесън и синове" в Шевилд. През 1855 предлага котвата си, която веднага се харесва и скоро измества 90% от всички останали типове. При понататъшните доработки, той заменя щока с вретено. Новите котви започват да се произвеждат серийно от различни фирми с различни имена. Името на изобретателя било забравено дори и в Великобритания и се е запазило единствено в Русия ( а от там и у нас).
Хол е капитан и управител на фирмата " Уилям Джесън и синове" в Шевилд. През 1855 предлага котвата си, която веднага се харесва и скоро измества 90% от всички останали типове. При понататъшните доработки, той заменя щока с вретено. Новите котви започват да се произвеждат серийно от различни фирми с различни имена. Името на изобретателя било забравено дори и в Великобритания и се е запазило единствено в Русия ( а от там и у нас).
Тази котва видях, пипнах и снимах до хотел Дръстър на мостчето към пристана.
Няма коментари:
Публикуване на коментар